Lista aktualności
„Dobre z Lasu”
W dniach 4 i 5 czerwca 2022 roku, Nadleśnictwo Sulechów gościło na XXVIII Targach Rolniczych AGRO-TARG organizowanych przez Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Kalsku.
Tym razem do stoiska edukacyjnego dołączyliśmy leśny „bufet” z kawą z żołędzi, chlebem
z pasztetem z dzika, kabanosami z jelenia i innymi rarytasami, a wszystko w ramach promocji znaku towarowego „Dobre z Lasu”
Projekt „Dobre z Lasu” realizowany przez Lasy Państwowe, ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego, pochodzących z polskich lasów. Jednym z celów projektu jest umożliwienie dostępu do ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności. Realizacja tego zadania jest możliwa dzięki prowadzonej przez polskich leśników zrównoważonej i wielofunkcyjnej gospodarki leśnej. Pozwala ona na korzystanie z dóbr, które daje las, bez wyrządzania mu szkody i zaburzania naturalnej harmonii.
Powyższe cele mogą być zrealizowane dzięki wprowadzeniu na rynek polski marki „Dobre
z Lasu” dającej gwarancję, że żywność, którą mamy w rękach, jest zdrowa i smaczna.
Marka „Dobre z Lasu” korzysta jedynie z produktów pochodzących z lokalnych źródeł, wspierając przy tym niszowy rynek przetwórstwa leśnych produktów niedrzewnych, przy zachowaniu wysokich standardów jakości.
To także symbol gospodarowania zasobami przyrody w sposób zrównoważony i zgodny z misją Lasów Państwowych oraz oparty na zasadzie równomiernego zaspokajania potrzeb obu współzależnych od siebie stron – lasu i ludzi.
Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych pełniący funkcję społeczno-promocyjną projektu. Logotyp „Dobre z Lasu” to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.
Obecnie głównym celem jest rozwój marki poprzez otwieranie nowych sklepów i punktów promocyjnych w całej Polsce. W naszym regionie jest takie miejsce – punkt promocyjny w Droszkowie k. Zielonej Góry. Produkty marki można zamawiać również online.
Anna Godlewska-Kiewlicz